Er bestaan in Europa inmiddels nog maar 2 soorten stekkers, namelijk een type 1 of type 2 aansluiting. Type 1 komt alleen nog maar voor bij tweedehands auto’s. Voor nieuwe elektrische auto’s geldt dat ze bijna allemaal met type 2 aansluiting uitgerust zijn. Deze aansluiting is in Europa de standaard geworden.
Alleen nog bij 2e hands auto’s
7.4 kW (alleen 1-fase)
3.7 kW (1-fase 16A)
Alle nieuwe auto’s hebben deze aansluiting
1-fase: 7.4 kW
2-fase: 14.8 kW
3-fase: 43 kW
3.7 kW (1-fase 16A)
7.4 kW (2-fase 16A)
11 kW (3-fase 16A)
De meeste elektrische auto’s zijn inmiddels ook geschikt om onderweg snel op te laden. Snelladen (DC laden) wordt aangeraden tijdens het afleggen van lange afstanden zonder lange tussenstop. Ook hiervoor betaal je met de oplaadpas of app. Deze kun je voor alle openbare oplaadpunten in Nederland gebruiken. Bij een snellaadpunt maak je gebruik van de laadkabel die bij de laadvoorziening hoort. Je eigen oplaadkabel heb je dus niet nodig. De batterij van je elektrische auto laadt tot maximaal 80% op tijdens snelladen.
(Image Shell) Statement VER & LaadpasTop10 betreft nieuws artikel Telegraaf 31-08-2022 Stekkerrijders zijn nu duurst uit door Pieter van Erven Dorens Om te stellen dat het ‘vaak’ goedkoper is om in een benzineauto te rijden is eenzijdig belicht. In het…
Lees verder »MG4 Electric : prijs mogelijk lager dan de Volkswagen ID.3 MG Motor, een voormalig Brits roadstermerk, is allang de gevaarlijkste van alle Chinese elektrische fabrikanten in Europa geworden. De nieuwe MG4 Electric richt zich op de VW ID.3. Vergelijkbare technologie…
Lees verder »PowerCo: Volkswagen start met nieuwe dochteronderneming bouw europeesche accufabriek In Salzgitter (D) heeft CEO Herbert Diess de eerste schop in de aarde gestoken die de bouw van Volkswagens Europese accufabriek moet aftrappen. Het verdere verloop gebeurt echter wel onder een…
Lees verder »