De meest voordelige en handige manier om een elektrische auto op te laden is met een eigen lader thuis. Immers, de auto wordt ’s nachts aan de lader gekoppeld en de volgende ochtend is de accu volgeladen. Daarnaast is het stroomtarief thuis voordeliger dan dat van een openbare laadpaal.
Welke het meest geschikt is hangt van de situatie af. Er zijn laadstations die aan de muur bevestigd kunnen worden voor als de auto bij het huis geparkeerd kan worden en anders kan de lader op een paal geplaatst. Vaak faciliteert de gemeente hier ook in. Het is dus raadzaam hier naar te informeren.
Er kan voor een online of offline laadpaal gekozen worden. De online versie, de zgn “slimme laadpaal” is handig omdat alle data van het opladen opgeslagen wordt. Als de oplaadkosten zakelijk verrekent kunnen worden of omdat je precies wil zien wat het verbruik van de auto is, is dit de beste optie. Zo’n aan internet gekoppelde laadpaal kan ook op afstand bedient worden.
Elektrisch rijden is booming en zo ook de bedrijven die hier iets aan willen verdienen. Daardoor is er een hele wildgroei van leveranciers die van alles wat met elektrisch rijden te maken heeft verkopen. Dus ook leveranciers van laadpalen zijn er volop. Oriënteer je daarom goed voordat je tot een aanschaf over gaat.
Op internet zijn voor laadpalen veel vergelijkingssites, echter deze promoten vrijwel allemaal een eigen merk en zijn daarom niet onafhankelijk.
(Image Shell) Statement VER & LaadpasTop10 betreft nieuws artikel Telegraaf 31-08-2022 Stekkerrijders zijn nu duurst uit door Pieter van Erven Dorens Om te stellen dat het ‘vaak’ goedkoper is om in een benzineauto te rijden is eenzijdig belicht. In het…
Lees verder »MG4 Electric : prijs mogelijk lager dan de Volkswagen ID.3 MG Motor, een voormalig Brits roadstermerk, is allang de gevaarlijkste van alle Chinese elektrische fabrikanten in Europa geworden. De nieuwe MG4 Electric richt zich op de VW ID.3. Vergelijkbare technologie…
Lees verder »PowerCo: Volkswagen start met nieuwe dochteronderneming bouw europeesche accufabriek In Salzgitter (D) heeft CEO Herbert Diess de eerste schop in de aarde gestoken die de bouw van Volkswagens Europese accufabriek moet aftrappen. Het verdere verloop gebeurt echter wel onder een…
Lees verder »